Valglista for MDG Søndre Nordstrand

Per-Anders Hansen, førstekandidat:

Per-Anders Hansen ble valgt inn på førsteplass på valglisten og er i dag lokallagsleder for Søndre Nordstrand MDG. Til daglig jobber han som forsker ved kjemisk institutt på universitetet i Oslo. Siden 2009 har han vært tilknyttet det nasjonale forskningssenteret på solcelleteknologi og har nå doktorgrad i avanserte solcellematerialer. Per-Anders er også en engasjert forskningsformidler. Arbeidet og formidlingen drives av ønsket om å kjempe fram det grønne skiftet med forskning og kunnskap. Han har dog erfart at mange gode og miljøvennlige løsninger ikke tas i bruk grunnet grå og fastgrodd politikk, og tok derfor steget for å bli aktiv i MDG i 2017.

Lillian Bredal Eriksen, andrekandidat:

Lillian er politisk rådgiver for bystyregruppa i Oslo. Hun har fartstid i partiet fra 2010 med ulike verv som gruppeleder og BU-representant, lokallagsleder, medlem i programkomité og nominasjonskomité. Lillian har hovedfag i samfunnsgeografi og har variert arbeidserfaring fra blant annet NAV, De nasjonale forskningsetiske komiteer og Forum for Utvikling og Miljø. Lillians engasjement i bydelsutvalget har vært utrettelig og ført til at vi har fått gjennomslag for mange av våre saker i BU.

Lars Thomte, tredjekandidat:

Lars har vært med i MDG siden 2014. Han er styremedlem og har vært lokallagsleder for MDG Søndre Nordstrand i to år. Nå er han også vara i fylkesstyret for Oslo MDG. Lars har en bachelor i ledelse fra BI, i tillegg til å være utdannet som grafisk formgiver, og jobber med digital markedsføring og kommunikasjon. Ved siden av jobb og politikk er Lars en ivrig stisyklist og er leder for Norsk Organisasjon for Terrengsykling.